Tržby obchodníků rostly o víkendu dvojciferným tempem

Praha 16. prosince (ČTK) – Tržby obchodníků o třetím adventním víkendu rostly dvouciferným tempem v meziročním srovnání i ve srovnání s předchozím víkendem. Nyní již někteří obchodníci zaznamenali přesun nákupů z internetu do kamenných prodejen. Důvodem je mimo jiné obava ze včasného doručení vánočních dárků. U velkých řetězců byl hlavní zájem tradičně o potraviny a delikatesy, hračky a nebo i vánoční stromky. U internetových prodejců byl zájem o elektroniku, mobilní telefony a drobné spotřebiče do domácnosti, sdělili dnes ČTK.
„Vánoční tržby stále rostou. Oproti minulému víkendu máme na Kasa.cz 24procentní nárůst. Srovnáme-li tento víkend s třetím adventním víkendem v roce 2017, zaznamenáváme 19procentní nárůst tržeb. I návštěvnost má stále rostoucí tendenci,“ uvedla ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Jankovcová. Zákazníci se podle ní nemusejí obávat o dostupnost zboží.
V prodejných Alza.cz byl tento víkend největší zájem o sportovní náramky, parfémy a mobilní telefony. Proti minulému víkendu prodeje firmě stouply o zhruba čtvrtinu, uvedla mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.
Na obchodech už propuklo opravdové vánoční šílenství, ve velkém se nakupují stromky, dekorace a vánoční dárky, především se jedná o hračky a domácí potřeby. V případě prodeje potravin nejde o klasické nákupy, enormně narostly prodeje dárkových balíčků a nejrůznějších lahůdek a delikates. Zároveň výrazně stoupají prodeje alkoholu,“ uvedl mluvčí Tesco Václav Koukolíček.
Celkové tržby obchodního řetězce Globus byly podle mluvčí Rity Gabrielové uplynulý víkend proti celoročnímu průměru vyšší o 50 procent. „Těžištěm adventních nákupů zůstávají potraviny. Vidíme procentuální nárůst prodejů v oblečení, hračkách, sportovním vybavení, obuvi nebo bytovém textilu,“ uvedla.
Mluvčí Datartu Iva Pavlousková upozornila, že o tomto adventním víkendu nastal zlom, kdy zákazníci se hromadně přesouvají z e-shopů do prodejen. „V některých prodejnách nám narostla návštěvnost dokonce o více než 40procent ve srovnání s rokem minulým. Jedině v prodejnách je od této chvíle stoprocentní jistota, že budete mít dárky včas do Vánoc,“ uvedla. Největší zájem podle ní o víkendu byl o mobilní telefony. výrazně také rostl prodej sluchátek, bezdrátových reproduktorů či fénů.
I podle šéfa knihkupectví Kanzelsberger Jana Kanzelsbergera mladšího je s blížícími se svátky stále více zřetelné, že lidé oceňují, když se nemusí spoléhat na zásilkové služby a dárek si mohou rovnou prohlédnout, vybrat a odnést. „Adventní víkendy jsou co do obratu pochopitelně nejsilnější, běžně zaznamenáme i čtyřnásobný nárůst. Tento víkend byl v tržbách o 15 procent lepší než ten předchozí,“ uvedl.
Portál Slevomat podle ředitelky Marie Havlíčkové zaznamenal za uplynulý týden rekordní tržby. „Pomohl tomu samozřejmě fakt, že roste počet lidí nakupujících dárky na internetu a také poslední dny, kdy bylo možné garantovat doručení zásilky domů. Je vidět, že Češi mají díky dobré ekonomické situaci chuť utrácet. Zákaznická smršť vytáhla tržby o 35 procent ve srovnání s loňskem,“ uvedla. Mezi nejpoptávanější a nejprodávanější věci patřily na Slevomatu adrenalinové zážitky, následovaly je gurmánské zážitky.
„Tržby na třetí adventní víkend jsou srovnatelné s předchozími dvěma víkendy. Meziroční nárůst je zhruba dvojnásobný. Někteří zákazníci nakupují dárky s předstihem a jiní naopak nechávají nákupy na poslední chvíli. Tržby se tak rozloží rovnoměrně,“ uvedl obchodní ředitel online drogerie ageo.cz Aleš Urbánek.

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *