oběd, jídlo

Beyond Meat: silná alternativa Chipotle

Restaurační sektor byl silně zasažen pandemií covid-19. Výjimku tvořil Chipotle Mexican Grill (NYSE:CMG), kterému cena akcií během pandemie dokonce vzrostla na dvojnásobek předpandemické hodnoty. Růst Chipotle však zpomaluje, po rychlých nárůstech vždy následuje prudký propad.

Podle ukazatelů se hodnota a výkonnost Chipotle blíží dlouhodobě zavedeným společnostem. Chipotle rozhodně není podhodnocený, je spíše nadhodnocený, jak naznačuje forwardový poměr ceny k zisku. Dodatečné ocenění může být zdůvodněno více než 50% přenesením tržeb do on-line světa. Chipotle nemá oproti svým konkurentům žádnou dividendu, což vyvažuje některé oceňovací výhody. Na druhé straně je tady společnost Beyond Meat. Její odpůrci hlasitě předpovídají její zánik, avšak společnost nevykazuje větší známky zániku než Tesla, novátorský výrobce elektromobilů, který vzdoruje svým kritikům.

Argument proti Beyond Meat je, že rostlinné hamburgery nejsou o moc zdravější než „pravé“ burgery z hovězího. Tento argument je spíš mimo mísu, podstatou falešného masa je spíš ekologická otázka a etika konzumace zvířat. Společnost uvádí, že ekologičnost výrobku spočívá právě ve snížení spotřeby energie a snížení emise skleníkových plynů a také využití půdy. Beyond Meat je rozhodně nejznámějším producentem rostlinného masa. Vyhýbá se sóje a GMO, ale pokračuje ve výzkumném a vývojovém programu. Právě inovace, které představují velkou položku na výdajích firmy, jsou klíčem k udržení úspěchu a nalákání dalších zákazníků. Zároveň jsou součástí strategie expanze do mezinárodního prostředí.

Beyond Meat si nechala zaregistrovat označení Beyond Cheese, což by mohlo představovat přesun do náhražek mléčných výrobků jako sýry, mléko a vaječné náhražky. Už během roku 2021 společnosti rostly tržby, i přes mírně zpomalení v některých oblastech způsobených restrikcemi spojenými s pandemií covid-19. Podle generálního ředitele Ethana Browna se ale schyluje k počátečnímu oživení. Společnost se spojila se službou DoorDash specializující se na rozvoz jídla.

Je možné, že se společnost Chipotle nachází blízko u svého vrcholu býčího období a v dalších letech bude generovat skromnější zisky. Její alternativě Beyond Meat slibně rostou tisky z maloobchodu, navíc se pravděpodobně zotaví z investic do inovací. Je pravděpodobné, že společnost Beyond Meat je připravena zahájit další býčí období.

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *