Automobilkám Hyundai a Kia se díky slabšímu wonu a SUV dařilo

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor i její sesterské společnosti Kia Motors se ve čtvrtém čtvrtletí dařilo. Jejich hospodaření podpořil slabší kurz wonu a také zájem o sportovně-užitkové vozy (SUV). Hyundai vytvořil čistý zisk 851,2 miliardy wonů (16,6 miliardy Kč) po ztrátě 203,3 miliardy wonů ve stejném období předchozího roku. Kia pak čistý zisk zvýšila o 267 procent na 346,4 miliardy wonů (6,7 miliardy Kč), oznámily dnes automobilky.

Hyundai je spolu se sesterskou automobilkou Kia Motors pátým největším prodejcem aut na světě. Loni jejich společný prodej klesl o tři procenta na 7,19 milionu vozů.

V posledním čtvrtletí předloni Hyundai vykázal první čistou čtvrtletní ztrátu za nejméně osm let. Důvodem byl pokles prodeje v Číně. Automobilka od té doby uzavřela jednu ze svých pěti čínských továren.

Za celý loňský rok automobilka Hyundai zvýšila čistý zisk na 3,26 bilionu z 1,65 bilionu wonů v roce 2018. Provozní zisk vzrostl o 52 procent na 3,68 bilionu wonů, výnosy pak o 9,3 procenta na 105,79 bilionu wonů.

Kia loni  čistý zisk zvýšila o 58 procent na 1,82 bilionu wonů. Provozní zisk vzrostl o 73,6 procenta na dva biliony wonů, výnosy o 7,3 procenta na 58,14 bilionu wonů.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Nošovická továrna je jediným výrobním závodem automobilky Hyundai v Evropské unii. Zaměstnává asi 3300 lidí, dalších 8700 zaměstnanců pracuje u subdodavatelů. Hyundai se chce do roku 2025 zařadit mezi tři největší výrobce elektrických aut na světě.

Zdroj: ČTK

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *