Čínská telekomunikační společnost Huawei, kterou Spojené státy odviňují, že její produkty by mohl Peking využívat ke špionáži, vyrazila do protiútoku na stánkách tisku. V celostránkových inzerátech nabádá čtenáře, aby nevěřili všemu, co o ní slyší.
Největší světový výrobce telekomunikačních zařízení, který byl obviněn z bankovních podvodů souvisejících s americkými sankcemi proti Íránu, propaguje například své úsilí pomoci zemím postiženým katastrofami, jako je Chile a Indonésie. „Naše dveře jsou vždy otevřené, chceme, aby nás veřejnost lépe poznala,“ tvrdí reklama a konstatuje, že americká vláda „nás špatně pochopila“. Reklama byla vytištěna v listech The Washington Post, The New York Times, The Wall Street Journal, Politico, USA Today a Los Angeles Times, uvedla firma.
Tento krok je součástí bezprecedentní mediální kampaně, která byla zahájena v lednu 25minutovým rozhovorem státní televize China Central Television (CCTV) se zakladatelem a generálním ředitelem podniku Ženem Čeng-fejem. Brzy nato hovořil také v britské stanici BBC a americké CBS.
Zdroj: ČTK