Tržby IKEA přesáhly 10,5 mld. Kč, zisk vzrostl přes miliardu

Nábytkářskému řetězci IKEA v Česku vzrostly ve finančním roce 2018/2019 tržby za prodej zboží o 6,2 procenta na 10,5 miliardy korun. Finanční rok trval od 1. září 2018 do konce letošního srpna. Čistý zisk dosáhl 1,2 miliardy korun, což je o 41 procent více než v předchozím účetním období. Vyplývá to z výroční zprávy, která byla tento týden zveřejněna ve Sbírce listin.

Výrobky IKEA si ve sledovaném období v Česku koupilo téměř 5,4 milionu zákazníků a obchodní domy navštívilo deset milionů lidí. „Vzhledem k tomu, že zákazníci mají čím dál větší zájem o nakupování přes internet, evidujeme také 35,8procentní zvýšení on-line prodeje,“ uvedla firma ve zprávě. Švédský řetězec v Česku provozuje čtyři obchodní domy.

Pro IKEA pracovalo v tomto fiskálním roce přes 1500 zaměstnanců a firma investovala 30 milionů korun do zvýšení platů ve všech svých odděleních. Ve zprávě také zdůraznila své zaměření na udržitelnost, až 87 procent odpadu z jejích obchodních domů v ČR recykluje nebo opětovně využívá.

IKEA je největším maloobchodním prodejcem nábytku na světě a vedoucí postavení si drží i v Česku. Asociace českých nábytkářů (AČN) už na podzim uvedla, že by výroba nábytku v ČR za letošní rok mohla překonat loňský rekord a i celkové tržby by mohly vzrůst ke 40 miliardám korun.

Naznačují to i hospodářské výsledky šesti největších nábytkářských řetězců v ČR, z nichž žebříček vedou globální firmy skandinávského původu – IKEA a Jysk. Tomuto řetězci stouply v hospodářském roce 2017/2018 tržby za prodej zboží o téměř 13 procent na 3,32 miliardy korun. Za nimi se drží XXXLutz s Möbelixem, Kika, Asko Nábytek a Sconto Nábytek. Síť prodejen Kika nicméně už spadá pod rakouskou firmu XXXLutz.

Asociace odhaduje, že se šestice nábytkářských řetězců na tuzemském trhu s nábytkem podílí jednou čtvrtinou až třetinou. Prodávají i textilie, nádobí, osvětlení a další věci do domácnosti a provozují restaurace.

Podle tajemníka asociace Tomáše Lukeše ale prochází trh výraznými změnami. Cenová politika řetězců se podle něj střetává s konkurencí levnějších internetových prodejců a mění se i požadavky zákazníků, kteří chtějí výrobu na zakázku. Je to šance pro české výrobce, řekl v listopadu ČTK Lukeš.

Zdroj: ČTK

Jeden komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *