Starý Plzenec (Plzeňsko) 29. ledna (ČTK) – Skupina Bohemia Sekt loni prodala 29 milionu lahví sektů, šumivých nápojů a tichých vín, meziročně o tři procenta více. Společnost zvýšila prodej sektů a šumivých nápojů na českém trhu o 12 procent na více než 18 milionů lahví, řekl ČTK ředitel největšího výrobce sektů a vín v ČR Ondřej Beránek.
Bohemia Sekt drží dominanci na trhu šumivých vín
Skupina si dlouhodobě drží na trhu šumivých vín podíl kolem 70 procent. Největší podíl na prodejích značky, 60 procent, má Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanějším sekt v ČR, kterého firma prodala v loňském roce téměř 7,5 milionu lahví.
„Výrazný meziroční nárůst o téměř 20 procent zaznamenala také řada Bohemia Sekt Prestige, šumivá vína vyráběná tradiční metodou kvašením v lahvi,“ uvedl Beránek. Trvale roste také spotřeba nealkoholického Bohemia Sektu.
Kvůli plošnému nedostatku pracovníků a očekávané logistické špičce v posledních týdnech roku se firma snažila ve spolupráci s obchodními partnery rozložit sezónní prodej sektů do delšího časového období tak, aby bylo zboží před Vánocemi a Silvestrem připravené na regálech obchodů včas a v dostatečném množství. „To se nám podařilo a zboží bylo v sezóně na obchodech dostatek,“ uvedl Beránek.
Tichých vín značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec, Vinařství Pavlov a dalších prodala firma přes 10,5 milionu lahví, meziročně o necelých šest procent méně. Pokles byl podle ředitele způsobený ukončením výroby vín v nápojových kartonech a také nedostatkem tuzemských hroznů z předchozích dvou slabších sklizní.
Finanční výsledky zveřejní skupina v polovině roku. V roce 2017 utržila bez spotřební daně 1,6 miliardy korun, stejně jako v letech 2016 a 2015.