us retail maloobchod

Maloobchod v USA v dubnu stagnoval. Situace se zlepší, odhadují experti

Dubnová data o maloobchodních tržbách v USA negativně překvapovala analytiky. Zatímco v březnu Američané svoje útraty meziměsíčně zvýšili bezmála o 11 procent, duben přinesl stagnaci. Vyprchal prý efekt přímé vládní podpory domácností pomocí takzvaných pay checků.

Američané v dubnu nakupovali prakticky navlas stejně jako v březnu a meziročně své útraty zvýšili o více než 50 procent. Vyplývá to z aktuálních údajů amerického ministerstva obchodu. Přestože je meziroční výsledek impozantní, není to důvod k přílišnému optimismu. Jde totiž o porovnání s obdobím, kdy americká vláda přijala rozsáhlá protiepidemická opatření.

Podle odborníků za nepříliš pozitivním dubnovým výsledkem stálo vyčerpání efektu takzvaných pay checků, kterými americká administrativa v průběhu uplynulého roku přímo finančně podporovala domácnosti, aby nepřestaly utrácet. V březnu se totiž maloobchodní tržby zvýšily meziměsíčně o téměř 11 procent poté, co únor ještě znamenal asi dvouprocentní pokles.

V příštích měsících by se však nákupní apetit Američanů měl zvyšovat s tím, jak bude postupovat další rozvolňování protiepidemických opatření. Americké domácnosti totiž během pandemie stihly nahromadit obří úspory, které nyní budou rozpouštět, shodují se analytici.

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *