televize

Nova loni zvýšila zisk o sedm procent na 865 milionů Kč

Televizní skupina Nova loni zvýšila čistý zisk o sedm procent na 865 milionů korun. Tržby klesly o čtyři procenta na 5,24 miliardy Kč. Důvodem poklesu je snížení příjmů z reklamy v terestrickém vysílání. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Celý zisk firma převede na účet nerozděleného zisku z minulých let. Novu na konci minulého roku koupila od CME investiční skupina PPF.

Kvůli pandemii koronaviru musela televize přechodně zastavit výrobu mnoha formátů, její zaměstnanci se museli částečně přesunout na práci z domova. „Hlavní prioritou společnosti pro rok 2021 zůstává televizní vysílání a udržení vedoucí pozice v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let,“ uvedli jednatelé Klára Brechtlová a Štěpán Peichl.

Příjmy z reklamy tvořily rozhodující část tržeb televize. Výnosy z reklamy v pozemním vysílání klesly o 6,5 procenta na 3,98 miliardy korun, příjmy z internetové inzerce stouply o 0,4 procenta na 252 milionů a tržby z prodeje obchodních sdělení se zvýšily o 0,8 procenta na 511 milionů. Výnosy z předplatného kabelové televize se zvýšily o 17,5 procenta na 410 milionů. Programy skupiny měly celkovou denní sledovanost ve skupině diváků mezi 15 a 54 lety 33,6 procenta, v hlavním večerním vysílacím čase pak 36,4 procenta.

Nový vlastník PPF již v tuzemsku ovládá operátora O2, který provozuje internetovou televizi O2 TV. Nový majitel se po převzetí zaměřil na budoucí strategii původní televizní tvorby i urychlení digitální transformace.

Skupina TV Nova má volně šířené stanice Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Action a Nova Gold, prémiové stanice Nova Sport 1, Nova Sport 2 a Nova International a stanici Nova +1, která nabízí program kanálu TV Nova s posunem jedné hodiny. Vedle toho provozuje portály Nova Plus a Voyo.

Zdroj: ČTK