Amazon má budoucnost v elektronickém obchodování

Amazon má budoucnost v elektronickém obchodování

Analytik společnosti Cowen & Co. John Blackledge zvýšil cílovou cenu pro Amazon na 215 USD. Jedná se o 112% nárůst oproti 52týdennímu minimu, cena stoupla vůči současné hodnotě o 70 %.

Amazon se potýká s rostoucími náklady

V důsledku vysoké inflace omezili spotřebitelé diskreční nákupy, společnosti Amazon se tak prohlubuje problém s rostoucími náklady. Tržby Amazonu se tak zpomalily, v prvním a druhém čtvrtletí vykázaly ztrátu.

Společnost má však potenciál uspět na trhu v elektronickém obchodování. Jeho celosvětové tržby porostou podle odhadů společnosti eMarketer o 10,6 % ročně a do roku 2025 by měly dostáhnout 7,4 bilionu dolarů. Amazon by z těchto vyhlídek měl těžit více než jeho konkurenti, jelikož provozuje nejoblíbenější online tržiště na světě, kterému ani ten nejbližší soupeř nemůže konkurovat. V loňském roce v USA realizoval Amazon více než 40 % maloobchodních prodejů, což představuje větší množství, než může vyprodukovat 14 konkurentů dohromady.

Konkurenční výhody Amazonu

Náskok Amazonu tkví v autoritě a rozsahu značky. Představuje pohodlí pro spotřebitele, které vychází také z členského programu Prime. Ten poskytuje výhody ve formě dopravy zdarma a přístupu k prémiovému streamovanému obsahu, který je pro zákazníky ještě výhodnější. Dále jeho rozsáhlá logistická síť zjednodušuje plnění pro obchodníky. Společnost Amazon by tak mohla pomocí těchto výhod zvýšit svůj růst maloobchodního podnikání.