Prodeje automobilů ve Spojených státech v důsledku koronavirové krize zažily nejhorší čtvrtletí od hospodářské recese z let 2007 až 2009. Vyplývá to podle serveru CNN z údajů o odbytu předních automobilek za druhé čtvrtletí.
Největší americká automobilka General Motors (GM) například oznámila, že její prodej na domácím trhu se ve druhém kvartálu meziročně snížil o 34 procent na 492.489 vozů. Japonský konkurent Toyota v USA zaznamenal pokles prodeje o téměř 35 procent a italsko-americký rival Fiat Chrysler o téměř 39 procent, napsala agentura Reuters.
Koronavirová krize vedla k dočasnému uzavření prodejen automobilů a zároveň podkopala poptávku. Dočasné přerušení výroby navíc vedlo k nedostatku populárních modelů, píše CNN.
Automobilka GM uvedla, že utrpěla nejprudší pokles prodeje v dubnu, zatímco v květnu a červnu již registrovala známky oživení. Hlavní ekonom společnosti Cox Automotive Jonathan Smoke nicméně varoval, že navzdory těmto známkám oživení není pravděpodobné, že během léta zaznamená prodej prudký nárůst.
Cox předpokládá, že po zveřejnění údajů všech automobilek vykáže celkový prodej aut v USA za druhé čtvrtletí pokles o 35 procent. Výzkumná společnost LMC očekává, že v celém letošním roce se prodej propadne o 22 procent. Spojené státy jsou druhým největším automobilovým trhem na světě po Číně.
Zdroj: ČTK