Brexit může znamenat pro silniční přepravce negativní změny, například zdražení přepravních nákladů a zdržení dodávek. ČTK to řekla Martina Šmídlová, jednatelka společnosti Šmídl. Firma dováží zboží do Británie, odhadem kolem deseti procent ze všech zakázek.
„Nemusí nám také stačit přepravní kapacita, pokud se prodlouží dodací doby. Máme domluvené se zákazníky, že se sejdeme, až budeme mít víc informací. Všichni dopravci se brexitu obáváme, stejně tak naši klienti,“ řekla Šmídlová.
Společnost pouze zajišťuje dodávky do Británie, ze země naopak nic nevozí. Nejčastěji jde o elektroniku, papír, firma měla i klienta, který do Británie posílal regály do velké skladové haly. Podle Šmídlové teď musejí dopravci vyčkávat. Stále není jasné, za jakých podmínek a kdy Británie z EU odejde.
Předloni měla společnost Šmídl obrat více než jednu miliardu korun a zdaněný zisk 70 milionů korun. Zaměstnává kolem 440 lidí. Vozový park čítá přibližně 280 vozidel. Nejčastěji řidiči jezdí do Německa, Rakouska a Itálie. Vlastními kamiony firma zajišťuje dodávky z 80 procent.
Zdroj: ČTK
One comment
Comments are closed.