kofola, reklama, sklenice, pití

Kofole vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 9,2 pct. na 6,62 miliardy Kč

Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 555,7 milionu korun, tedy o 9,2 procenta, na 6,62 miliardy korun. Provozní zisk před odpisy (EBITDA) jí stoupl o 256,8 milionu na 1,14 miliardy korun, nárůst představuje 29,2 procenta. Kofola to dnes oznámila v tiskové zprávě. Uvedla, že se jí úspěšně podařilo najít ekonomický balanc mezi poklesem spotřeby, rostoucími náklady a nutnou ziskovostí.

„K tržbám z klíčové letní sezony napomohlo dobré počasí a hlavně pak obliba čepované Kofoly s originální bylinkovou recepturou. Pokračuje i velmi pozitivní trend rozvoje divize UGO, která se zaměřuje na prodej čerstvých šťáv a zdravých pokrmů,“ uvedla firma.

Oblíbená čepovaná kofola

Generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras uvedl, že tržby za třetí čtvrtletí rostly i přes pokles prodaných objemů zejména u nápojů, které jsou ve větších baleních a určené ke konzumaci doma. „Největším úspěchem letošního roku je rostoucí objem prodeje čepované Kofoly – a to v situaci, kdy celá gastronomie hlásí poklesy prodejů čepovaných nápojů,“ uvedl Samaras. Dodal, že na úrovni EBITDA se výsledek projevil v růstu o 20 procent (ve srovnání třetího čtvrtletí 2023 a 2022) a zisková marže se konečně přibližuje k roku 2019.

V adriatickém (jadranském) regionu se podle Kofoly o skvělé výsledky zasloužilo hlavně Slovinsko a tamní segment vod. „Podařilo se nám zvrátit pokles spotřeby naší klíčové značky Radenska Classic. Silné marketingové kampaně a nová kategorie funkčních vod podpořily růst tržeb,“ uvedl generální ředitel společnosti Radenska Adriatic Marián Šefčovič. Ve Slovinsku byly tržby ve třetím čtvrtletí přibližně o 16 procent vyšší než v roce 2022.

„V Chorvatsku čelila Kofola výzvám spojeným s poklesem spotřebitelské poptávky a zaměřila se na optimalizaci nákladů, což zlepšilo hrubý zisk i při ztrátě objemu oproti loňskému roku. Celkové hledání úspor na úrovni nákladů pomohlo Kofole napříč trhy a divizemi,“ uvedla firma.

Znáte UGO?

Divize UGO pokračovala v růstu výnosů i ziskovosti. „Hrubé tržby UGO Salaterií a Freshbarů a balených výrobků rostou dvouciferným tempem a marže EBITDA již přesáhla 21 procent,“ uvedl generální ředitel společnosti UGO Marek Farník.

Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má více než 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Ve středu Kofola oznámila, že kupuje většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group, která produkuje piva značek Holba, Zubr a Litovel. Transakce podléhá schválení antimonopolních úřadů a její dokončení se očekává zkraje příštího roku.

zdroj: čtk