Akcie hlavní prémiové streamovací služby Netflix (NFLX) se propadla kvůli neuspokojivým finančním výsledkům. Propad byl tak znatelný, že se akcie Netflixu obchodují 73 % pod loňským maximem. Pojďme se podívat na změny v Netflixu pod drobnohledem.
Živé události a sportovní akce
Podle některých zdrojů Netflix zvažuje i uvedení živého vysílání pro některé pořady jako například stand-upy nebo soutěže. Zhlédnutí zpětně ze záznamu bude pro předplatitele dostupné, ale živé vysílání by umožnilo zapojení diváků například do hlasování v soutěžích.
Nečekejte ale, že Netflix začne dávat hodně peněz za sportovní eventy. Obsah, který chce Netflix uživatelům nabídnout i živě má velký potenciál i po skončení živého přenosu.
Uvedení do kin
Netflix podle Bloombergu jedná s kiny o zpřístupnění těch největších hitů i na velkém plátně. Pro Netflix potenciální překážku představuje exkluzivita, kterou multiplexy obvykle požadují v různých délkách až po 60 dní. V současné situaci, kdy je Netflix po propadu dole, se ale i tato potenciální překážka zdá být překonatelná.
Přesto je ale nutné mít na paměti, že se návštěvnost kin během pandemie propadla, ale stále se nevrátila na předcovidovou úroveň.
Snížení cen a herní trh
Dalšími událostmi, které by hodnotu Netflixu mohly ještě zvýšit je jeho vstup na herní trh, kam by mohl vstoupit už tento rok. Netflix opakuje plány na zavedení nejlevnější varianty předplatného, ve kterém se vyskytují reklamy. Tato dostupnější varianta by měla přilákat zpět diváky, pro které se služba stala nedostupnou.
Závěrem je nutné říci, že Netflixu se vymstila namyšlenost, za kterou zaplatil vysokou cenu ve formě odlivu předplatitelů (na rozdíl od své konkurence jako HBO Max). Pokud chce Netflix zůstat na špici, tak musí experimentovat s novými věcmi.