Strakonice 20. února (ČTK) – Strakonický pivovar Dudák, který oslaví 370 let od založení, plánuje v nejbližších letech investice desítek milionů korun do modernizace a marketingu. Podnik mimo jiné uvažuje o modernizaci šrotovníku na slad, zařízení sloužící k chlazení mladiny, nebo zásobníku na pitnou vodu. Pivovar by rovněž v nejbližších letech chtěl více expandovat do zahraničí a rád by zvýšil své zastoupení v restauracích především na Strakonicku a Písecku i na Šumavě. ČTK to řekl nový sládek pivovaru Vlastimil Matej.
„Co se týče prodeje, tak nejsilnější jsme samozřejmě na Strakonicku. Daří se nám i v Českých Budějovicích, v Praze nebo v Brně,“ uvedl Matej.
Podle jeho představ by bylo ideální, kdyby se Dudák výrazněji usadil v restauracích a pohostinstvích v přilehlých regionech, například na Klatovsku nebo Příbramsku.
V plánu je zvyšování exportu
Matej by se nebránil ani většímu exportu, pivovar momentálně vyváží své produkty do osmi evropských zemí. Zároveň si uvědomuje jisté limity. Dudák vaří nepasterované pivo, jehož spotřeba je maximálně 90 dní od výroby. „Při takové trvanlivosti musíte mít dobrou pozici a jistotu, že se pivo do dvou až tří měsíců vypije,“ uvedl. Stabilní pozici si Dudák podle něj vytvořil třeba v Maďarsku a pomalu proniká i do některých oblastí Itálie.
Matej se stal sládkem letos v lednu. Do té doby zastával funkci ředitel pivovaru Dušan Krankus. Třicetiletý Matej spojil svou dosavadní profesní kariéru se strakonickým pivovarem. Už při studiích zde pracoval na brigádách a po škole do podniku nastoupil. „Odmala jsem měl koníček, že jsem sbíral lahve od piva různých značek. Pořád v tom pokračuji, mám jich zatím asi 4000,“ uvedl Matej.
Strakonický Dudák, který je jediným českým pivovarem v majetku města, měl v roce 2018 největší meziroční nárůst v množství prodaného piva od roku 2006. Uvařil 57.055 hektolitrů piva, výstav meziročně stoupl o necelých pět procent.