Ecomail

Přední česká e-mailingová služba Ecomail vstupuje na polský trh. Láká na plně lokalizované a funkční řešení

Ecomail, přední česká marketingová platforma zaměřená na e-mailing, oznámila svůj vstup na polský trh. V konkurenci dalších polských i globálních nástrojů chce klienty zaujmout především jednoduchou integrací na nástroje, jako je polský Shoper nebo další oblíbené PrestaShop, Shopify a WooCommerce, kvalitním nativním supportem a propracovanými funkcionalitami, které pomáhají uživatelům zvyšovat tržby. 

Jednička na českém trhu Ecomail má na u nás už tisíce klientů mezi malými a středními podnikateli. Mezi jejich klienty patří například Packeta, Grizly, Alensa a další.

Ačkoliv anglická verze nástroje existuje už více než dva roky, po důkladném zmapování trhu se společnost nyní rozhodla soustředit síly primárně na Polsko, ve kterém vidí velký potenciál. „V loňském roce jsme kompletně lokalizovali celou aplikaci, tým jsme posílili o bilingvní kolegy, kteří se starají o polskou klientelu, a zahájili intenzivní komunikaci s polskými partnery. Nyní pracujeme na integracích na nejvýznamnější polské nástroje,“ okomentoval situaci na novém trhu Jan Tlapák, spoluzakladatel a CEO ze společnosti Ecomail.

V konkurenci jiných chce Ecomail nabídnout řešení primárně pro e-shopy, a to právě včetně propracovaných integrací. Kromě standardních možností disponuje také pokročilou automatizací, využitím AI k vylepšení a úpravě textů v aplikaci i přehledným a jednoduchým prostředím pro přípravu e-mailů a automatizací.

Mezi další klíčové výhody odlišující naši aplikaci od konkurenčních řešení na polském trhu patří jednoduché používání, přívětivé UI celé aplikace a support zdarma pro všechny klienty,” doplňuje Jan Tlapák.

E-commerce trh v Polsku patří k nejrychleji rozvíjejícím se v Evropě. V minulém roce vzrostl na hodnotu 22 miliard dolarů, predikce navíc nasvědčují tomu, že by měl růst pokračovat i nadále s očekávaným nárůstem hrubé tržní hodnoty na 47,6 miliardy dolarů do roku 2027.​ V tomto roce by již mohl pokořit hranici 33 miliard dolarů.

Podle zprávy společnosti Gemius v roce 2022 nakupovalo na internetu 77 % polských uživatelů, což je pod celoevropských průměrem, který dosahuje více než 90 %. V Polsku zatím prodává on-line tři čtvrtiny všech společností, přičemž 80 % z nich generuje méně než 10 % svého obratu prostřednictvím internetového prodeje. Předpokládá se, že polská e-commerce tak ještě významně vzroste a do roku 2026 bude tvořit jednu pětinu všech maloobchodních tržeb v Polsku.

Mezi nejčastěji nakupované on-line produkty patří oblečení a doplňky (79 %), obuv (66 %) nebo kosmetika a parfémy (65 %). Co se týče platebních metod, 70 % Poláků preferuje rychlý převod prostřednictvím platebních služeb, jako jsou PayU/BlueMedia, mobilní platby BLIK (58 %), kreditní karty (43 %) a bankovní převody (40 %)​.