Německý výrobce luxusních aut BMW Group loni prodal rekordních 2,52 milionu vozů. Meziročně se prodej zvýšil o 1,2 procenta. Oznámil to dnes ředitel prodeje Pieter Nota. Další růst očekává automobilka i letos.
„Díváme se na nadcházející rok s důvěrou a naším cílem v roce 2020 je opětovné zvýšení prodeje,“ uvedl Nota v prohlášení. Do skupiny BMW patří kromě hlavní značky stejného jména také značky Mini a Rolls Royce.
Rolls-Royce ve čtvrtek oznámil, že prodej za loňský rok se zvýšil o 25 procent na rekordních 5152 vozů. Prodej se firmě podařilo zvýšit ve všech regionech.
Automobilky ale teď stojí před obtížným rokem. Prodej aut se celosvětově snižuje a společnosti masivně investují do elektromobilů. V Evropě se rovněž musejí vyrovnat z přísnějšími emisními standardy, upozornila agentura Bloomberg.
BMW spolu se značkou Mercedes-Benz firmy Daimler a Audi ze skupiny Volkswagen patří k největším výrobcům luxusních aut na světě. Mercedes ani Audi zatím údaje o prodeji aut za loňský rok nezveřejnily. V listopadu měla automobilka BMW nad Mercedesem mírný náskok.
Zdroj: ČTK