Prodej nových osobních aut v Česku loni stoupl o 15,3 procenta na 221.422 vozů. Nárůst registrací byl z velké části způsobený objednávkami z předchozích let a poptávka v loňském roce postupně klesala. V prosinci byl meziroční růst prodejů o 3,9 procenta na 14.553 aut. Uvedli to zástupci Svazu dovozců automobilů na tiskové konferenci.
Škoda jako číslo jedna
Nejprodávanější byla značka Škoda s růstem o 23 procent na 77.490 aut, následuje Hyundai s prodejem 20.068 vozů, což je zvýšení o osm procent, a třetí skončil Volkswagen, který zvýšil odbyt o 18 procent na 18.938 aut. Čtvrtá je Toyota s růstem o 42 procent, což bylo nejvíc v první desítce, a pátá skončila Kia. Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 21.815 vozy, následuje škoda Fabia s 10.775 vozy a Škoda Scala s 9784.
Firmy nakoupily 75,6 procenta prodaných aut. Přes 66 procent prodaných vozů bylo s benzinovým motorem, čtvrtina na naftu a elektromobily tvořily asi tři procenta prodejů. Nejprodávanější obchodní třídou byly SUV s podílem 45 procent.
Renault master
Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o 34,7 procenta na 22.780 aut. V posledním měsíci roku byl nárůst 27procentní. Nejprodávanější byl Renault s 3555 vozy, následuje Volkswagen a Ford. Nejoblíbenější dodávkou byl Renault master.
Registrace nákladních aut se zvýšily o 15,9 procenta na 10.424 vozidel. V prosinci ale prodej meziročně klesl o osm procent. První je Mercedes-Benz s 2076 vozy, následuje Volvo a třetí skončil DAF. Tahače tvořily 53 procent prodejů.
Prodej autobusů loni meziročně klesl o 11 procent na 1080 vozidel. V prosinci segment zaznamenal růst o 141 procent. Nejvíce prodal Iveco Bus s 290 registracemi, druhá skončila Setra a třetí je SOR.
Registrace nových motocyklů stouply o čtyři procenta na 26.575 strojů. V prosinci prodeje o pětinu poklesly. První místo obsadila Honda s prodejem 6949 motocyklů, následuje čínská CF Moto a třetí skončila Yamaha.
zdroj: čtk