Francouzská automobilka Renault v prvním pololetí zvýšila celosvětový prodej meziročně o 13 procent na 1,13 milionu vozů. Oznámila to dnes firma, která se v uplynulých čtyřech letech potýkala s poklesem prodeje. V Evropě prodej Renaultu v pololetí vzrostl dokonce o 24 procent.
Nové modely i snižování nákladů
Globální prodej hlavní značky Renault se zvýšil o 12 procent na více než 772.000 vozů, v Evropě stoupl o 21 procent na více než půl milionu aut. Ještě výraznější růst vykázala nízkonákladová značka Dacia, jejíž celosvětový prodej se zvýšil o 24 procent na více než 345.000 vozů.
V celém loňském roce se prodej automobilky Renault snížit téměř o šest procent na 2,05 milionu vozů. Celoroční pokles tak vykázal už počtvrté za sebou.
Minulý měsíc automobilka zlepšila finanční výhled na letošní rok, zejména díky úspěchu nových modelů a snižování nákladů. Firma nyní předpokládá, že její provozní marže letos dosáhne sedmi až osmi procent, zatímco dříve ji odhadovala na šest procent.
Finanční výsledky za první pololetí Renault zveřejní 27. července. Loni se firma kvůli odchodu z ruského trhu propadla do ztráty 700 milionů eur (téměř 17 miliard Kč) ve srovnání s předloňským ziskem téměř 967 milionů eur. Tržby však loni díky vyšším prodejním cenám stouply o 11,4 procenta na 46,4 miliardy eur.
Nová dohoda
Renault je dlouholetým partnerem japonské automobilky Nissan Motor. Podle zdrojů agentury Reuters firmy v nejbližších dnech představí novou podobu aliance, o které jednaly posledních deset měsíců.
Firmy již v únoru představily rámcovou dohodu, podle které automobilka Renault sníží svůj podíl v Nissanu na 15 procent ze současných 43 procent. Dohoda rovněž předpokládá, že Nissan koupí až 15procentní podíl ve firmě Ampere, která vyrábí elektromobily Renault.
zdroj: ČTK