Vydavatelům pěti celostátních deníků na Slovensku v prvním letošním čtvrtletí klesl prodej tištěného vydání novin. Vyplývá to z údajů Kanceláře pro ověřování nákladů tisku – ABC SR a vydavatelství. Prodaný náklad slovenských deníků se snižuje dlouhodobě, propad zájmu o koupi tištěného vydání většiny sledovaných listů se letos oproti loňsku prohloubil.
Jedničkou na trhu prodeje tisku na pětimilionovém Slovensku je s odstupem bulvární deník Nový čas. Jeho průměrný prodaný náklad od začátku letošního roku do konce března ale meziročně klesl o téměř osm procent na zhruba 73.000 výtisků.
Druhou příčku v žebříčku prodeje papírového vydání novin si udržel list Plus jeden deň vydavatele News and Media Holding ze skupiny Penta, jemuž prodej v průměrů klesl o sedm procent na přibližně 37.450 výtisků. Na třetím místě skončil list Pravda s poklesem průměrného prodaného nákladu o téměř šestinu na zhruba 29.350 výtisků.
Nižší zájem veřejnosti o papírové vydání novin se nevyhnul ani deníku Sme a listu Hospodárske noviny, který patří do české skupiny Agrofert.
Na Slovensku vycházejí také celostátní list Šport, který se zaměřuje na sportovní oblast, a také Denník N, který vsadil hlavně na elektronické předplatné.
Digitální verzi tisku nabízejí zájemcům všechna přední vydavatelství v zemi. Například list Sme v březnu podle ABC SR prodal v průměru více než 10.300 kusů elektronické verze vydání novin, Hospodárske noviny přes 1100 kusů.
Do vydavatelských domů na Slovensku v uplynulých letech vstoupili noví investoři. List Nový čas koupila společnost finančníka a šéfa Slovenského olympijského výboru Antona Siekela. Penta kromě ovládnutí listu Plus jeden deň získala také například podíl ve vydavateli listu Sme. Vydavatele Pravdy zase koupila česká skupina Our Media.
Zdroj: ČTK