Sony, logo

Sony buduje silnou značku a míří do světa elektromobilů.

Společnost Sony Group zakončila minulý rok velmi úspěšně. Jelikož za posledních šest měsíců akcie společnosti Sony přinesly 11% výnos, dokáže si velmi slibný začátek roku společnost udržet i po celý rok 2022 a zůstane nadále atraktivní pro své akcionáře?

Japonský mediální a elektronický gigant je na trhu již nějakou dobu. A za dobu svého působení dokázal ovládnout nejedno odvětví. Mezi odvětví, kde Sony působí patří technologie záznamu zvuku, spotřební elektronika, hudební a filmová produkce, výroba videoher, konzolí a polovodičů zaměřených na digitální média. Společnost Sony si ale také potrpí na budování značky, což se jim i velmi daří. Všichni jistě známe přehrávače Walkmany, konzole PlayStation. Právě široká škála produktů s ikonickými prvky dodává společnosti Sony silnou značku.

V dnešní době se všechny společnosti vzpamatovávají ze světové pandemie. Celkové zpomalení světa a ochlazení světového trhu ochromilo mnoho společností. Sony se ale z této situace již vzpamatovávají. Ukazuje to i fakt, že roční prodeje vzrostly o 27 % za posledních pět let a o 18 % za poslední rok a půl.

Sony vnímá atraktivní a výdělečná místa na trhu, proto se také pustila do výroby vlastních elektromobilů a snaží se posouvat v oblasti virtuální reality. Obě tyto odvětví se v posledních letech rozvíjejí a mnoho společností se ubírá tímto směrem.

Díváme se na potencionálně růstovou akcii, která se snaží stabilně držet na trhu. A občasně čelit krátkodobým obchodním problémům. Mezi ně patří klesající zisk a peněžní toky a také investice do elektromobilů a virtuální reality, která je momentálně nevýnosná. Což nemusí být v krátkodobém hledisku nevýhodné pro držitele akcií společnosti Sony. Naopak v dlouhodobém měřítku mohou být elektromobily a virtuální realita skvělou a návratnou investicí.

Sony PS5 cena dostupnost