Počet registrací nových osobních automobilů dosáhl v Evropě v srpnu 713 714 kusů. To je o 18 procent méně než před rokem a o třetinu méně než v roce 2019. Vyplývá to z údajů společnosti JATO Dynamics.
Přestože v srpnu došlo k meziročnímu poklesu v počtu nově registrovaných osobních vozů v Evropě, od ledna do srpna se jejich počet meziročně zvýšil. A to o 12,5 procenta. Poprvé však podíl elektrických vozidel (včetně plug-in hygridů a vodíkových vozů) převýšil podíl automobilů poháněných naftovými motory. Zatímco dieselů bylo zaregistrováno rovných 20 procent, podíl elektrických aut stoupl na 21 procent.
Srpnový meziroční pokles produkce a registrací nových vozů lze přičíst nedostatku čipů, za nímž stojí dozvuky koronavirové pandemie, pokles prodejů dieselových vozů je dlouhodobý. Ještě v roce 2017 jezdilo skoro každé druhé prodané nové auto na naftu, loni na jaře jejich podíl klesl na 30 procent. Podíl aut s benzínovým motorem se naopak pohybuje stále mezi 50 a 60 procenty.
Nejprodávanějším vozem v Evropě se v srpnu stala Dacia Sandero, plug-in hybridům vévodil Ford Kuga a v elektromobilech patřilo prvenství Volkswagenu ID.3.