pivovar

Heineken zvýšil čtvrtletní zisk o 80 procent, více piva prodal v Africe a v Asii

Nizozemská společnost Heineken, která je druhým největším výrobcem piva na světě, zvýšila ve prvním čtvrtletí čistý zisk meziročně o téměř 80 procent na 168 milionů eur (3,6 miliardy Kč), čímž překonala odhady. Poptávka v Africe a v Asii vyrovnala pokles v Evropě, uvedla dnes firma, která vlastní například značky Heineken, Tiger nebo Sol. Pivovar dál očekává, že dopad koronavirové pandemie je stále značný a že trh se zotaví postupně ve druhé polovině roku. Záleží to i na postupu očkování. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 je ale výsledek o více než 40 procent slabší.

Heineken prodal v prvním čtvrtletí 50,3 milionu hektolitrů piva, stejně jako od ledna do března loni. Analytici v průměru odhadovali, že prodej bude o pět procent slabší. O 9,9 procenta více prodala firma v zemích Afriky, Blízkého východu a východní Evropy. Obzvlášť se jí dařilo v Nigérii a Jihoafrické republice. O 5,4 procenta lepší prodej Heineken zaznamenal v Asii, převážně na jihovýchodě včetně Vietnamu, který představuje jeden z největších trhů firmy.

V západní a střední Evropě se prodalo o 9,7 procenta piva méně – o dvě třetiny klesla vinou uzávěr konzumace v restauracích. Výpadek nevyrovnal ani růst tržeb z obchodů, protože plechovkové balení na jedno použití je dražší než vratné lahve nebo sudy.

Zdroj: ČTK