Následující den po oznámení výsledků se akcie Amazon.com propadly asi o 7 %. Po roce 2020 jsou investoři společnosti méně nadšení, přestože index S&P vzrostl o 19 %, akcie Amazonu vzrostly o pouhých 3,7 %.
Růst z minulého čtvrtletí (27,2 %) zaostalo za očekáváním analytiků, znovuotevření služeb znamená pro Amazon zpomalení v jeho hlavní specializaci – elektronickém obchodování. Přesto jsou některé segmenty Amazonu na vzestupu: web services (AWS) a digitální reklama roste. Tyto dva sektory dosáhly vysokého růstu: 37 % pro AWS ve druhém čtvrtletí a digitální reklama o 83 %.
Reklama a AWS by mohly i za střízlivých předpokladů generovat miliardové zisky a jako samostatné podniky by bylo možné je ohodnotit na 50násobek zisku nebo více. Pokud se tedy podíváme na ocenění společnosti Amazon na 1,7 bilionu dolarů, může se zdát býti levné, protože jen AWS a reklama by mohla být oceněna na 1,2 až 1,6 bilionu dolarů.
Elektronické obchodování, předplatitelé služby Prime, široké možnosti plnění pro prodejce třetích stran a jednodenní doručování představuje klíčové oblasti, ve kterých má Amazon obrovskou hodnotu. Navíc nabízí své služby i v oblasti potravin, placení bez pokladen, přepravy pro třetí strany nebo třeba lékáren a zdravotní péče.