Přestože Indonésie nemá žádné vlastní lithiové doly, hodlá vybudovat další provozovnu, v níž se bude tento důležitý kov pro produkci elektromobilů zpracovávat.

Indonésie vybuduje linku na výrobu anod z lithia. Země chce být velmocí v produkci elektromobilů

Přestože Indonésie nemá žádné vlastní lithiové doly, hodlá vybudovat další provozovnu, v níž se bude tento důležitý kov pro produkci elektromobilů zpracovávat. Výstavba má začít už v lednu, kapacita továrny dosáhne 80 tisíc tun zpracovaného lithia ročně.

Další střípek bateriového průmyslu

Indonésie začne budovat linku na zpracování lithia, na které bude vyrábět anody. Jde o další střípek do skládanky jménem „bateriový průmysl. Indonésie totiž již zpracovává nikl, který si zakázala vyvážet v surovém stavu.

Výroba lithiových anod bude navazovat na jinou linku na zpracování lithia (hydroxidu lithia), kterou již investoři v Indonésii budují. Plánovaná továrna má být schopna zpracovat až 80 tisíc tun lithia a její výstavba začne už v lednu, uvedl pro agenturu Reuters Septian Hario Seto, náměstek indonéského ministra pro námořní a investiční příležitosti.

Velmoc v produkci baterií

„Budujeme ekosystém, nechceme zpracovávat pouze kobalt a nikl,“ řekl. Indonésie ale nemá vlastní těžbu lithia a Seto ani neřekl, odkud chce Indonésie potřebnou surovinu získávat. Přesto se chce stát velmocí nejen v produkcí komponent pro baterie do elektromobilů, ale i elektromobilů samotných.

One comment

Comments are closed.