Výdaje na reklamu na internetové sociální síti Twitter se v prosinci meziročně propadly o 71 procent, protože řada významných podniků omezila inzerci na této platformě po jejím převzetí miliardářem Elonem Muskem. Vyplývá to podle agentury Reuters z údajů výzkumné společnosti Standard Media Index (SMI). Pokles tak zrychlil ve srovnání s listopadem, kdy se podle SMI výdaje snížily o 55 procent.
Twitter se nyní odliv inzerentů snaží zvrátit. Za tímto účelem přišel s řadou nových opatření, rozhodl se například zrušit zákaz politické reklamy a poskytnout inzerentům větší kontrolu nad tím, kde se jejich reklama objeví, píše Reuters.
Konec inzerce General Motors, Pfizeru a Volkswagen
Musk koupil firmu Twitter koncem října za 44 miliard dolarů (zhruba 965 miliard Kč). Od té doby přestala na twitteru inzerovat mimo jiné největší americká automobilka General Motors, výrobce léků Pfizer či německý automobilový koncern Volkswagen. Firmy se obávají, že na twitteru by se mohlo objevovat více závadných příspěvků, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.
Příjmy z reklamy tvoří 90 % tržeb
Příjmy z reklamy se na celkových tržbách společnosti Twitter podílejí zhruba 90 procenty. Výzkumná firma Pathmatics odhaduje, že téměř polovina z 30 největších inzerentů na twitteru reklamu na této síti zcela zastavila.
Podle serveru The Information zaměřeného na technologický sektor se tržby společnosti Twitter ve čtvrtém čtvrtletí kvůli propadu příjmů z reklamy meziročně snížily o zhruba 35 procent na 1,025 miliardy dolarů (zhruba 22,5 miliardy Kč). Server se v tomto ohledu odvolává na informace, které minulý týden na schůzce s dalšími zaměstnanci sdělil jeden z předních vedoucích pracovníků podniku.
Zdroj: ČTK
One comment
Comments are closed.