Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve druhém čtvrtletí zvýšil tržby o čtyři procenta na 5,51 miliardy eur (142,1 miliardy Kč). Trh ale čekal víc. Hlavním důvodem je výrazné zhoršení tržeb ve fotbalové kategorii, rok po Mistrovství světa. Firma dnes uvedla, že ve druhém pololetí očekává zlepšení, k němuž jí má pomoci zotavení značky Reebok a zastavení poklesu prodeje v Evropě.
Akcie firmy, které v posledních týdnech těžily ze zlepšení tržeb i výhledu domácího rivala Puma, na zprávu zareagovaly poklesem o více než dvě procenta.
Za očekáváním analytiků, kteří předpovídali tržby 5,54 miliardy eur, společnost zaostala jen mírně. Čistý zisk vzrostl o deset procent na 462 milionů eur. Pomohlo další čtvrtletí silného růstu v internetovém obchodě, kde tržby stouply o 37 procent.
Tržby Adidasu v Evropě po tříprocentním propadu v prvních třech měsících roku se ve druhém kvartálu zotavily a vykázaly stagnaci. Firma podnikla kroky ke snížení závislosti na své módní kolekci Originals a zvýšila prodej sportovní výstroje. Na čínském trhu tržby vzrostly o 14 procent a v Severní Americe o šest procent.
Adidas předpokládá, že ve druhé polovině roku se tržby zlepší a firma splní celoroční plán růstu tržeb o pět až osm procent a plán čistého zisku v rozmezí 1,88 až 1,95 miliardy eur.
Zdroj: ČTK