Americké hudební vydavatelství Universal Music Group sídlící v kalifornské Santa Monice, které je zároveň největší hudební značkou na světě, bude do konce roku 2021 veřejně obchodovatelným. První veřejná nabídka společnosti UMG proběhne na amsterdamské burze Euronext NV. Universal Music je momentálně z 80 % vlastněno pařížským mediálním konglomerátem Vivendi, zbývajících 20 % vlastní konsorcium pod vedením čínského konglomerátu Tencent Holdings Ltd.
UMG se jeví jako atraktivní pro investory, spadají pod něj například umělci jako Billie Eilish, Post Malone nebo Rollling Stones. Cílová hodnota pro vydavatelství je dle Vivendi 36,4 miliard dolarů a pokud bude nabídka schválena akcionáři, Vivendi by zůstalo 20 % vlastnictví vydavatelství, což by z UMG udělalo nezávislou entitu. Podle vyjádření společnosti je hlavním cílem IPO snížení „slevy z konglomerátu“, k níž dochází, když si akciový trh konglomerátu váží za méně než jeho částí.
Vydavatelství představovalo okolo 46 % příjmů konglomerátu Vivendi v prvních třech čtvrtletích roku 2020 a přestože koronavirová pandemie z velké části ovlivnila hudební průmysl, UMG zaznamenala 3% nárůst tržeb ve třetím čtvrtletí, které stouply z 2,18 miliardy USD na 2,25 miliardy USD. Může za to pravděpodobně zvýšené streamování hudby.