Netflix i Amazon jsou často společně zmiňovány jako příklady úspěšnosti. Oba jsou v populární skupině FAANG a obě nabízejí oblíbené streamovací služby. Netflix a Amazon jsou dlouholetí oblíbenci Wall Street a pokračují v začatém růstu, nákup jejich akcií je i nadále opodstatněný.
V dnešní analýze se do hloubky podíváme, která akcie je lepší – vsadíte spíše na e-commerce a digitální služby od Amazonu nebo streamovací platformu Netflixu?
Amazon
Amazon se zatím vzdorovitě vyhýbá zpomalení, které by se dalo u giganta jeho rozměrů očekávat. Tržby markantně narůstaly v obou minulých letech, na roce 2020 se samozřejmě výrazně pozitivně podepsala pandemie. Na růst z předchozích let Amazon navázal i letos, když ve druhém čtvrtletí oznámil nárůst tržeb ve výši 27 %.
Zisky rostou ještě vyšším tempem, a ani přesto nejsou akcie Amazonu příliš drahé. Provozní marže se neustále zvyšuje, a tak ocenění společnosti ve výši 1,6 bilionu dolarů může být označeno za konzervativní.
Netflix
Provozovatel streamovací platformy Netflix se těší rychlému zvyšování svého zisku, jeho tržby se meziročně zvýšily o 19 %. Zisk na akcii činil ve druhém čtvrtletí loňského roku 2,97 dolaru, analytici očekávají, že bude pokračovat. Náklady se v poměru k tržbám rychle snižují a je tak očekáván pozitivní vývoj. Netflix má vyšší předpověď zisku na akcii, roční tempo je odhadován na 43 %, oproti Amazonu, u kterého očekávají 36% růst.
Závěr
Akcie Amazonu i Netflixu vypadají v dlouhodobém horizontu slibně. Amazon by mohl být lepší volbou díky svému robustnímu růstu a konkurenčním výhodám. Amazon se taktéž zdá býti předvídatelnějším a růstově udržitelnější.
2 comments
Comments are closed.