Zájem o podcasty za poslední desetiletí podstatně vzrostl. Očekává se, že si v roce 2021 podcast poslechne přes 100 milionů Američanů. Přední společností v popularizaci zábavního média byl Apple, který si předem stáhne aplikaci Apple Podcasts na každé zařízení, které prodá. Spotify je v podcastech mladší. V roce 2015 spustil funkce podcastů, ale investovat do nich začal teprve před několika lety.
Apple: dominantní postavení
Za poslední desetiletí se Apple Podcasts příliš nezlepšil ani nepřidal nové funkce. Pravděpodobně si udržel svůj úspěch, protože aplikace byla předem stažena na více než miliardě zařízení. V zásadě společnost Apple nechala průmysl růst sám o sobě. Uživatelé Apple Podcasts nyní mohou využívat lepší kartu vyhledávání a snadnější přístup ke grafům a kategoriím.
Největší změnou však bylo oznámení Applu, že umožní podcastům spouštět prémiová předplatná pro exkluzivní a extra obsah. Kromě několika aktualizací se zdá, že Apple nedělá nic jiného, aby vylepšilo prostředí Apple Podcasts, ať už pro tvůrce nebo uživatele.
Spotify: budovaní globální sítě
Spotify začal před 15 lety jako hudební streamer, ale od té doby se vrhl na celý zvukový trh. Jeho největším současným cílem jsou podcasty. Investoři by se na tyto obchody neměli dívat jako na způsob, jak si Spotify vydělá peníze, ale jako na nástroj pro získávání zákazníků, který mu pomůže získat větší podíl na trhu od Apple Podcasts.
Soudíme, že je jasné, že Spotify má lepší strategii podcastů z několika důvodů. Poskytuje tvůrcům největší množství nástrojů ke zpeněžení pořadů. Vzhledem k velkému množství podcastů je pravděpodobné, že většina obsahu neobejde paywal.
One comment
Comments are closed.