Facebook, Twitter nebo Instagram. Sociální sítě už dávno neslouží jen ke komunikaci mezi přáteli nebo pro zábavu, pro mnoho lidí se staly primárním zdroje informací ze světa. Jsou si toho vědomi i zprostředkovatelé obchodování na finančních trzích včetně těch devizových.
Způsob, jakým forexoví brokeři využívají sociální sítě, se značně liší. Celou desítku těch, na které jsme se zaměřili (a kteří působí na českém trhu), najdete na nejpopulárnější sociální síti Facebook. S komunikací přes Twitter už je to horší. Dvojice brokerů buď twitterový účet nemá, nebo jej má, ale nikdo ho nesleduje. Možná překvapivé je zjištění, že zprostředkovatelé devizových obchodů využívají Instagram. Ne sice všichni, ale když už na něm mají účet, bývá mnohdy sledovanější než profil na Facebooku nebo Twitteru. To je případ třeba platforem ProfitLevel nebo TradeCentrum. U některých brokerů pak najdeme využití také sítí LinkedIn nebo Youtube.
Obrovskou výhodu co do dosahu svých příspěvků mají brokeři, kteří jsou spojeni s významnou bankou (Saxo Bank či Dukascopy) nebo jsou již zavedenou značkou na českém trhu (X-Trade Brokers, plus500). Tyto subjekty mají desítky až stovky tisíc sledujících. Naopak u méně známých brokerů se počty followerů pohybují řádově ve stovkách, maximálně v tisících. Pokud jde o počet sledujících, pak sociální sítě ovládá platforma eToro, která se může na Facebooku pochlubit bezmála dvěma miliony fanoušků. Následuje Admiral Markets s více než 400 tisíci facebookových sledujících.
Z hlediska aktivity je dobrá práce vidět u obchodníků eToro, ProfitLevel nebo TradeCentrum, kteří na sociální sítě umisťuje příspěvky prakticky denně, ať už v podobě jednoduchých statusů nebo odkazů na analytické texty. Platforma X-Trade Brokers pak připojuje k aktuálnímu dění krátká videa svých analytiků. V případě plus500 se pak objevují dva až tři příspěvky za měsíc, ale najdeme i brokery, kteří mají sociální sítě, jen aby se neřeklo. Tím je například platforma Dukascopy, která na Facebook něco napsala naposledy loni v červenci. Zato její mateřská švýcarská banka plní sociální sítě příspěvky poměrně pravidelně.
Po obsahové stránce se forexoví brokeři nedopouštějí ničeho příliš překvapivého. A je to tak dobře. Mají-li sociální sítě sloužit ke komunikaci s potenciálními klienty, pak je logické, že v příspěvcích upozorňují na aktuální dění nejen na devizových trzích, ale i na akciových či komoditních burzách, v domácí či světové ekonomice a přiměřeně často se toto dění snaží také vysvětlovat, případně vyslovovat prognózy budoucího vývoje.
A v čem mají rezervy? Jak bylo řečeno, zejména nepříliš známé značky mají nízký počet sledujících. To se dá do jisté míry pochopit, jelikož s rozvojem digitálních technologií je stále těžší vydobýt si své místo na slunci. Přesto by právě sociální sítě neměly být opomíjeným komunikačním kanálem. Dá se totiž předpokládat, že klienti forexových brokerů jsou technologicky mimořádně zdatní, a tak zřejmě nebudou ochotni příliš komunikovat přes klasické webové stránky. Bez poctivé a kvalifikované práce se sociálními sítěmi se to ale nezlepší.
Sociální sítě jsou dnes nezbytnou součástí každé marketingové komunikace. Ne každá společnost však tuto disciplínu zvládá na jedničku. Rádi bychom se dozvěděli, jak hodnotíte brokery vy. Chystáme proto anketu, ve které budete moci hlasovat pro svého oblíbeného brokera. Sledujte naše stránky!
One comment
Comments are closed.