Nejvíce z automobilek inzerovala letos Hyundai

Praha 14. listopadu (ČTK) – Největším inzerentem z automobilových značek byla za tři čtvrtletí firma Hyundai, která utratila za reklamu přes 356 milionů Kč v ceníkových cenách. Následuje Volkswagen s útratou 276 milionů korun a Renault, který na inzerci vynaložil 215 milionů korun. Vyplývá to z měření Nielsen Admosphere.
Největší hráč na trhu Škoda Auto je v žebříčku inzerentů až na šestém místě se 171,6 milionu investovanými do reklamy. Je to méně než polovina reklamního rozpočtu konkurenční značky Hyundai.
Podle průzkumu Nielsen Admosphere mezi tuzemskými internetovými uživateli je nejrozšířenější automobilovou značkou v českých domácnostech Škoda s podílem 30 procent, následuje Renault (sedm procent) a dále Volkswagen, Ford a Peugeot shodně se šesti procenty. Škodu zároveň považuje za nejlepší značku 23 procent respondentů, následuje Volvo (šest procent) a Mercedes Benz (pět procent).
Celkem 53 procent Čechů řídí osobní auto alespoň třikrát týdně. Ve větší míře jde o obyvatele vesnic. Častějšími řidiči jsou muži. Pokutu v posledním roce platilo 19 procent řidičů. Její nejčastější výše byla do 500 Kč.