Nábytkářskému řetězci Asko Nábytek vzrostly loni tržby z prodeje zboží oproti roku 2017 o 2,06 procenta na 1,7 miliardy korun. Výrazně se zvýšil čistý zisk, a to meziročně o 76,41 procent na 25,7 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy, která je zveřejněná ve Sbírce listin. Předloni přitom maloobchodnímu prodejci nábytku tržby i zisk značně poklesly.
Vedení firmy hodnotí loňský obchodní rok ve výroční zprávě jako úspěšný. „I přesto, že naše společnost měla vysoké investice, dokázala realizovat nárůst zisku na dvojnásobek,“ napsali jednatelé. Firma dále uvedla, že v letech 2014 až 2018 došlo k oživení na trhu s nábytkem v Česku. Ovlivnil to podle ní růst HDP i dobrá ekonomická situace domácností.
Loni v červnu uzavřelo Asko Nábytek v Teplicích starou prodejnu, která byla součástí nákupního centra Olympia, ve stejné době ale nedaleko otevřela novou, vlastní prodejnu nábytku.
Firma, která prodává nábytek v ČR od roku 1991, se podle zprávy orientovala na nové trendy, například zavádění nových obchodních kanálů a poskytování nestandardních služeb. Rostla i v oblasti internetového obchodování, například od letošního března má novou službu click&collect, která umožňuje pohodlný nákup on-line a následné osobní vyzvednutí včetně platby na kterékoli prodejně.
V současnosti nábytkářský řetězec provozuje 13 poboček, průměrná rozloha prodejen se pohybuje kolem šesti tisíc metrů čtverečních. Jeho internetový obchod funguje od roku 2009. Od roku 2011 je Asko Nábytek součástí skupiny podniků Porta, která sídlí v Německu.
Žebříček šesti největších nábytkářských řetězců v Česku vedou globální firmy skandinávského původu – IKEA a Jysk. I jim podle posledních zveřejněných výročních zpráv stouply tržby – konkrétně IKEA v Česku ve finančním roce 2017/2018 o 3,5 procenta na deset miliard Kč a Jysku o 13 procent na 3,3 miliardy Kč. Za nimi se drží XXXLutz s Möbelixem, Kika, Asko Nábytek a Sconto Nábytek.
Asociace českých nábytkářů (AČN) očekává, že výroba nábytku v ČR letos překoná loňský rekord a i celkové tržby za prodej nábytku by mohly vzrůst ke 40 miliardám korun. Trh se ale podle ní mění a s ním i požadavky zákazníků, což ovlivní i budoucí obchodní strategie řetězců.
Zdroj: ČTK