Výrobci brambůrků Bohemia Chips, firmě Intersnack, loni meziročně vzrostly tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží o 15,2 procenta na 1,97 miliardy Kč. Zisk po zdanění stoupl o 30 procent na 109,6 milionu. Přes 75 procent výnosů měla firma z tuzemských obchodů, v zahraničí se jich uskutečnilo za 485 milionů Kč. Letos firma čeká stagnaci na domácím trhu a mírný pokles exportu. Vyplývá to z výroční zprávy.
Válka ovlivnila ceny
„Z pohledu zákazníků a přímých dodavatelů neměl konflikt na Ukrajině zásadnější dopad na činnost podniku. Nicméně dle očekávání měl negativní dopad na ceny vstupních surovin, zejména elektrické energie, plynu a materiálů založených na ropě a (na ceny) dalších služeb, zejména dopravy,“ uvedla firma.
Její obrat loni meziročně stoupl o 14 procent na 2,07 miliardy korun. Provozní zisk vzrostl o třetinu na 140 milionů, zisk před zdaněním o 30 procent na 138 milionů. Ke konci roku zaměstnávala společnost 316 lidí, meziročně podobně.
Velký výrobce
Intersnack prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär nebo Chio. Firma má továrny v Choustníku a Hradci Králové. V ČR působí od roku 1993. Výroba brambůrků začala v tehdejším Československu v roce 1982 pod zemědělským družstvem, tehdy se chipsy Bohemia poprvé objevily na agrosalonu Země živitelka.
Mateřská společnost Intersnack Group se sídlem v německém Düsseldorfu zaměstnává ve světě 14.000 lidí. V Evropě provozuje pět výrobních závodů s 1500 zaměstnanci.
zdroj: ČTK