Společnost se stala synonymem konceptu sdílení a pronájmu domů a to i přes konkurenci online cestovních operátorů Booking Holdings (BKNG) a Expedia Group (EXPE), která provozuje web Vrbo.
Podle Jamese Cordwella, analytika společnosti Atlantic Equities je Airbnb “Apple cestování,“. „Stejně jako Apple, přístup společnosti Airbnb k budování značky a design její aplikace pomohly posílit pocit komunity a spojení mezi uživateli.“
Airbnb vykázal ve třetím čtvrtletí zisk po zdanění ve výši 219 milionů USD, ve srovnání se ztrátou 576 milionů USD ve druhém čtvrtletí. Díky svému obchodnímu modelu s ohledem na aktiva a globální přítomnosti je společnost připravena těžit z oživení zájmu o cestování. Zatímco se očekává, že současné čtvrtletí bude v důsledku celosvětového oživení COVID-19 slabé, investoři se dívají do budoucnosti na roky 2021 a 2022, kdy by se svět měl stát proočkovaným.
Tržní hodnota Airbnb je kolem 30 miliard dolarů, v horní části navrhovaného cenového rozpětí od 44 do 50 USD za akcii. IPO v odhadované hodnotě necelých 3 miliard dolarů má za předpokladu nabídky zhruba 57 milionů akcií což je méně než 10% z 601 milionů aktuálně nesplacených akcií. Dalších 40 milionů akcií je spojeno s opcemi. Silná poptávka a cena akcií Airbnb by mohla tento týden zakončit znatelně nad 50 USD.
Společnost má různorodé portfolio nemovitostí, ze kterých si klienti mohou vybírat. Airbnb má 5,6 milionu partnerů ve 100 000 městech ve 220 zemích a regionech, přičemž více než polovina jeho příjmů pochází ze zemí mimo USA. Mezi tyto partnery patří 3 500 hradů, 2 600 domků na stromech a 140 iglú, stejně jako pokoje a domy. V roce 2017 společnost Airbnb zaplatila 200 milionů $ za Luxury Retreats, nyní Airbnb Luxe, která má nájemné až za několik tisíc dolarů za noc.
Na vrcholu cenového rozpětí 50 USD za akcii by se tak Airbnb ocenilo na zhruba sedminásobek odhadovaných tržeb v roce 2021, a to ve výši 4,3 miliardy USD. Očekává se, že příjmy v letošním roce dosáhnou 3,3 miliardy USD, což je pokles o 31 % oproti roku 2019, ale v roce 2021 vzroste o 30% a v roce 2022 o dalších 40% na 6 miliard USD, odhaduje Cordwell.
Dobře načasované IPO by mohlo mít úspěch, který by donutil investory, aby se rozhodli, zda si chtějí zaplatit jednu z nejlepších cestovních franšíz.