Prodej hlavní, stejnojmenné značky německé automobilky Volkswagen i luxusní značky Audi loni klesly. Důvodem byla pandemie, která přinesla řadu omezení pohybu, což se dotklo i výroby a prodeje aut po celém světě.
Prodej hlavní značky Volkswagenu se snížil o 15 procent na 5,3 milionu, prodej Audi pak o 8,3 procenta na 1,69 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes automobilky zveřejnily. V západní Evropě se prodej značky Volkswagen snížil o 23,4 procenta a v Severní Americe o 17,1 procenta. Nejnižší pokles zaznamenala Čína, kde byl odbyt nižší o 9,9 procenta.
Prodej elektrických vozů Volkswagen se však zvýšil o 158 procent na 212.000. „Jsme na cestě k tomu, abychom splnili náš cíl – stát se lídrem trhu s bateriovými elektrickými vozy,“ řekl ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Značce Audi se však podařilo zhruba o pět procent zvýšit prodej na svém nejdůležitějším trhu, kterým je Čína. V Evropě však odbyt aut klesl o 19,5 procenta, v USA pak o 16,7 procenta. V Německu se odbyt propadl o 21,1 procenta.
Automobilka Audi ale upozornila na mimořádný výkon v posledním čtvrtletí loňského roku. Poprvé její čtvrtletní prodej překonal 500.000 vozů, uvedla agentura DPA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která také patří do skupiny Volkswagen, loni dodala zákazníkům po celém světě 1,004.800 vozů. To je o 19,1 procenta méně než v roce 2019.
Zdroj: ČTK