Streamovací službu Spotify si v USA předplácelo v prvním pololetí roku 2020 72,1 milionu uživatelů. Samotné služby za rok 2019 ve Spojených státech představovaly až 80 % všech příjmů zaznamenané hudby. O rok později se podíl ještě navýšil dle aktuálních údajů Amerického sdružení pro nahrávací průmysl (RIAA).
Tržby ze streamování hudby se v první polovině roku 2020 vyhouply o celých 12 procent na 4,8 miliard amerických dolarů, což činí 85 % tržeb v celém odvětví, z toho 3,8 miliard přichází z předplatného Spotify či Apple Music.
Podle RIAA nárůst předplatitelů zapříčinila také pandemie COVID-19, ta navýšila poptávku po zábavě doma. Ve druhém čtvrtletí tohoto roku se do rodiny Spotify přidalo 8 milionů nových posluchačů, oproti 6 milionům za první čtvrtrok. Streamovací švédský obr tak viditelně překonal očekávání.
Průměrně od poloviny minulého roku přibývá 1 milion předplatitelů měsíčně. Necelá třetina všech předplatitelů služby (40 milionů) se nachází v Severní Americe, převážně USA.
Cílová cena akcií SPOT byla stanovena na 357 USD a 13 z 24 analytiků doporučuje nákup akcií. Ve čtvrtek 10.9. společnost Credit Suisse ohodnotila akcie SPOT jako Outperform a jejich hodnota stoupla během pandemie o 110 amerických dolarů.