Britské společnosti WPP, která je největší reklamní agenturou na světě, ve druhém čtvrtletí kvůli dopadům pandemie způsobené šířením nového koronaviru klesly srovnatelné tržby bez zahrnutí mimořádných vlivů meziročně o 15,1 procenta. To je lepší výsledek, než se čekalo, uvedla dnes agentura Reuters. Firma dnes také oznámila, že obnoví výplatu dividend, s obnovením odkupu vlastních akcií chce ale ještě počkat na příznivější dobu.
„Za předpokladu, že nepřijde druhá vlna (šíření koronaviru) ani žádné větší přerušení ekonomických aktivit, bylo druhé čtvrtletí podle našich odhadů to nejnáročnější z celého roku. Co se rychlosti zotavení týče, jsme nadále opatrní,“ řekl k výsledkům šéf WPP Mark Read. U srovnatelných tržeb se za druhé čtvrtletí čekal propad o 20 procent.
Za pololetí srovnatelné tržby bez mimořádných vlivů meziročně klesly o 9,5 procenta. Celkové tržby klesly o 12,3 procenta na 5,58 miliardy liber (163,9 miliardy Kč). Na provozní úrovni má firma ztrátu 2,45 miliardy po zisku 596 milionů liber před rokem.
Britský podnik také oznámil, že stanovil pololetní dividendu na deset pencí na akcii, což je proti loňsku o 56 procent méně. Obnovu výplaty dividend označil za projev důvěry v další vývoj na trhu po snížení nákladů a po přechodu k rychlejší výrobě reklam.
WPP se rozhodla kvůli dopadům koronaviru zrušit výplatu dividend 31. března, kdy odvolala i celoroční výhled a zastavila odkup vlastních akcií. Tehdy se nový typ koronaviru začal šířit z Číny nejprve do evropských zemí a později i na americký kontinent.
Zdroj: ČTK