dropbox

Cloudová úložiště se těší oblibě

Dropbox (NASDAQ)

  • Citigroup stanovila cílovou cenu akcií 15.5.2020 na 27 USD. (finviz.com)
  • V období od 16.12.2020 do 15.6.2020 se cena akcií DBX zvýšila na 21,88 USD. (yahoofinance)
  • Citigroup radí BUY. (finviz.com)
  • Předpokládá se, že míra růstu společnosti je 48 % v běžném roce. (zacks.com)
  • Zacks Consensus Estimate za poslední čtvrtletí odhadl pro celoroční výdělek DBX nárůst o 196,30 %.  (zacks.com)

Podle Zacks research převýšil Dropbox 7. 5. finanční výsledky za první čtvrtletí fiskální strategie 2020. Akcie této společnosti pak vyletěly o 20 %, přestože index S&P 500 byl v 12% skluzu. Otázkou teď zůstává, jestli koronavirus společnosti cloudových řešení a jejím zásobám pomůže k boomu.

Společnost Dropbox nabízí svým zákazníkům úložiště v cloudu. Kromě hosting souborů se služby rozšířily na takzvanou „platformu pro spolupráci“.  Dropbox se předhání s dalšími technologickými giganty jako jsou Google (GOOGL) nebo Microsoft (MSFT) na trhu cloudových úložišť. Na konci čtvrtletí se společnost Dropbox pyšnila 600 miliony uživateli po celém světe, z toho 14,6 milionu bylo platících uživatelů, což představuje nárůst o 11 % oproti minulému roku. Spoustu uživatelů je ale pořád spotřebitelem a Wall street vyžaduje, aby společnost dokázala, že má potenciál přitáhnout více firemních uživatelů, což by jí v příštích letech pomohlo v pokračování v růstu jako cloudového řešení. Dropbox s ohledem na tuto skutečnost zveřejnil své ziskovosti dle GAAP z prvního čtvrtletí k 31.3.2020. Z dat vyplývá, že její upravený čtvrtletní zisk, který činil 0,17 USD na akcii, s přehledem přesáhl odhady Zacks a v porovnání s předchozím období narostl o 70 %. Čtvrtletní příjmy DBX také vzrostly, a to o 18 % na 455 milionů USD. Celkově akcie DBX vzrostly za poslední půlrok o 12 %. V letošním roce je růst vyšší, 20 %, od 12. března dokonce přes 35 %.

DBX mimo jiné spadá také do skupiny akcií, které mají potenciál těžit z nuceného pobytu mnoha lidí doma. Tato výhoda se dále týká firem jakou jsou například Zoom (ZM), Netflix (NFLX) atd. Širší technologický prostor navíc obhájil svou pozici odolného hráče, který odolal i poklesům zisků způsobených koronavirovou pandemií.