pinterest

Od Facebooku k Pinterestu

  • Portál tipranks.com stanovuje cílovovou cenu akcií PINS na 32 USD. (tipranks.com)
  • Analytik ze společnosti Nomura Mark Kelley doporučuje BUY. (tipranks.com)
  • Všechny výhledy serveru yahoofinance.com předpokládají další růst akcií. (yahoofinance.com)
  • Mark Mahaney ze společnosti RBC Capital udává pro PINS doporučení BUY. (tipranks.com)
  • V období od 15.6.2020 do 14.7. 2020 se cena akcií PINS zvýšila z 20,38 USD na 24,78 USD (yahoofinance.com)

Pinterest, Inc. provozuje svou činnost v USA i na na mezinárodní úrovni. Platforma poskytuje lidem inspiraci z různých oblastí od životního stylu, receptů a tipů na domácí dekorace po turistické destinace atd. Jde o službu, která je založena na vizuální prezentaci, která se přizpůsobuje osobním preferencím a vkusu daného uživatele. Společnost začánala v roce 2008 pod názvem Cold Brew Labs Inc., jako Pinterest, Inc. ji známe od dubna 2012.

Pro většinu hráčů na poli sociálních médií se růst uživatelů se ukázal jako prchavý ukazatel úspěchu. Neplatí to kromě Facebooku právě pro Pinterest. Ten stále disponuje silným měsíčním počtem aktivních uživatelů (MAU), a to hlavně na mezinárodních trzích. Od konce roku 2018 přibylo Pinterestu 102 milionů MAU, přes 90 % pocházelo ze zemí mimo USA. Za stejné období se více než zdvojnásobil průměrný příjem na uživatele na mezinárodních trzích. Inzerenti jsou ochotni platit více, aby svou reklamou ovlivnili stále rostoucí počet uživatelů Pinterestu.

Důležité je také mít na paměti boj Facebooku s velkými podniky kvůli reklamám na této platformě. Díky sporům by Pinterest mohl přilákat více inzerentů včetně velkých značek a zajistit mu tak stabilní příjem na další roky. Kromě blokace reklam nahrává Facebook Pinterestu také tím, že zrušil svou aplikaci Hobbi, která podobně jako Pinterest dávala uživatelům místo ke sběru obrázků a nápadů souvisejících s jejich koníčky.