Celkový prodej aut v Číně se v dubnu kvůli protipandemickým uzávěrám propadl meziročně o 48 procent. Uvedl to dnes čínský svaz výrobců automobilů CAAM, který přitom zohlednil osobní i užitkové vozy.
Prudce ale vzrostl prodej elektromobilů. Úhrnný měsíční objem prodeje byl však nejnižší za posledních deset let, což podle agentury Reuters ilustruje ekonomickou daň politiky nulové tolerance vůči šíření koronaviru.
Prodej nových aut
Svaz CAAM v úterý informoval, že prodej nových osobních aut v dubnu klesl o 36 procent na 1,06 milionu. Celkově se prodej vozidel v prvních čtyřech měsících letošního roku na největším světovém automobilovém trhu meziročně snížil o 12 procent.
Prodej aut na alternativní pohon, v Číně označovaných jako NEV (New Energy Vehicles), se v dubnu zvýšil o 45 procent a za první čtyři měsíce roku se více než zdvojnásobil. Tomuto rychle rostoucímu segmentu nyní v Číně dominují domácí automobilky. Nejvíce se v tomto odvětví dařilo podniku BYD, který v prvních čtyřech měsících letošního roku zaznamenala nárůst prodeje o 164 procent.
Co brzdí Teslu?
Americkou Teslu naopak brzdily problémy s dodávkami. V dubnu se jí v Číně tržby propadly o 98 procent a vývoz klesl na nulu, protože uzávěra Šanghaje narušila logistiku napojenou na závod Tesly.
Svaz CAAM a někteří analytici očekávají, že výroba a poptávka začnou v příštích týdnech dohánět ztráty z dubna, kdy byly v desítkách čínských měst úplné nebo částečné uzávěry.
Zdroj: ČTK
4 comments
Comments are closed.