Prodej německého výrobce luxusních aut BMW byl v první polovině tohoto roku vyšší než před krizí. Celkem koncern dodal zákazníkům rekordních 1,34 milionu aut značek BMW, MINI a Rolls-Royce. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy zájem o nová auta zasáhl začátek pandemie nemoci covid-19, se prodej zvýšil o 39,1 procenta. Ve srovnání s prvními šesti měsíci roku 2019, tedy s obdobím před pandemií, se prodej zvýšil o 7,1 procenta, oznámila dnes automobilka.
K oživení přispěl vysoký prodej v Číně, ale také v Evropě a v USA. Zvýšil se také prodej všech značek – prodej hlavní značky BMW o 39,9 procenta na 1,18 milionu vozů, prodej MINI o 32,6 procenta a prodej značky Rolls-Royce o 91,6 procenta.
„Jsme na cestě k tomu, abychom v letošním roce dosáhli solidního a ziskového růstu prodeje,“ řekl člen představenstva zodpovědný za prodej Pieter Nota. „Obzvláště nás těší, že jsme více než zdvojnásobili prodej našich elektrických vozů,“ dodal. Prodej čistě elektrických aut a plug-in hybridů se zvýšil o 148,5 procenta na 153.267 vozů, poznamenala agentura DPA.
Zdroj: ČTK