Adidas v úterý snížil finanční výhled na rok 2022, protože sportovní značka trpí pomalejším oživením v Číně a varovala před potenciálním zpomalením na dalších trzích.

Adidas přehodnocuje svůj výhled na rok 2022 kvůli klesajícím tržbám na čínském trhu

Adidas v úterý snížil finanční výhled na rok 2022, protože sportovní značka trpí pomalejším oživením v Číně a varovala před potenciálním zpomalením na dalších trzích.

Tržby v Číně budou klesat

Kvůli stále platným rozsáhlým omezením proti Covidu v Číně očekává Adidas, že tržby v tomto regionu budou razantně klesat. Společnost se také bude muset uchýlit k redukci nadbytečných zásob, což se projeví na jejím zisku. Adidas nyní předpokládá, že celkové tržby společnosti v roce 2022 porostou, a to středním až vysokým jednociferným tempem. Na rozdíl od předchozích odhadů, kdy se růst pohyboval nad 10 %.

Spotřebitelé utrácejí více za nezbytné zboží

Již dříve společnost Walmart způsobila šokové vlny ve veškerém maloobchodním sektoru, jelikož snížila svůj výhled zisků za čtvrtletí i celý rok. Podle ní inflace způsobuje, že spotřebitelé utrácejí více zboží, které nutně potřebují než za výrobky, jako je elektronika či oblečení.

Hrubou marži v roce 2022 očekává společnost Adidas okolo 49 %. Předchozí výhled činil 50,7 %.  Čistý zisk společnosti se sníží z předchozího rozpětí 1,8 až 1,9 miliardy eur na výši 1,3 miliardy eur.  Prodejce také poznamenal, že změna výhledu může zahrnovat celosvětové zpomalení spotřebitelských výdajů.