Producenti čínských elektromobilů včetně navazujících odvětví se v minulých letech hřáli na výsluní zájmu vlády v Pekingu. Ta jim poskytovala dotace, zvýhodněné úvěry či daňové úlevy. Jenže poptávka po elektromobilech v Číně slábne.
A do problémů se tak dostává celý jeden významný sektor národního hospodářství, který je na produkci elektromobilů životně závislý. Jako jedna z prvních společností, která přestává odolávat tlaku poklesu poptávky po čínských elektromobilech, je Tianqi Lithium, druhý největší dodavatel autobaterií na světě.
Poté, co loni v červnu klesl v Číně odbyt elektromobilů, oznámila firma propad do ztráty. První po téměř šesti letech. Tianqi Lithium musela také před pár týdny zrušit schůzku s držiteli svých dluhopisů kvůli obavám, že věřitelé budou chtít své pohledávky okamžitě uhradit. Společnost také požádala vládu o navýšení finanční podpory téměř o dvě třetiny.
„Současné problémy čínského sektoru elektromobility pramení z přílišných očekávání toho, jak se elektromobilita bude rozvíjet,“ vysvětlují situaci analytici agentury Bloomberg. Nabídka zkrátka předběhla poptávku a státní podpora už není dostatečná na to, aby se řešení neutěšené situace dále odkládalo.
One comment
Comments are closed.