letadla Boeing 737

Boeing ožívá

The Boeing Company (NYSE)

  • Seaport Global Securities doporučuje k 8.6.2020 BUY pro akcie BA (finviz.com)
  • Cílová cena je 277 USD za akcii podle serveru tipranks.com (tipranks.com)
  • 6 analytiků serveru tipranks.com by akcie BA koupilo (tiprans.com)
  • V období od 23.6.2020 do 29.6. 2020 se zvýšila cena akcií BA ze 188,39 USD na 194,42 USD (yahoofinance.com)
  • Společnost Boeing Co od pondělí spouští sérii kontrol s upravenými 737 MAX pod dohledem regulátorů letecké dopravy (reuters.com)

Boeing a jeho dceřiné společnosti společně navrhují, vyvíjí, vyrábí, prodávají, poskytují služby a dále také podporují komerční tryskové letouny, vojenská letadla, satelity, raketovou obranu, systémy kosmických letů a odpalovacích zařízení a služby po celém světě. Celá společnost je rozdělena do čtyř segmentů: Commercial Airplanes; Obrana, vesmír a bezpečnost; Globální služby; a Boeing Capital. Spolčnost byla založena v roce 1916 a její sídlo najdeme v Chicagu v Illinois.

Společnsot Boeing zahájila společně s federální leteckou správou řadu letů, na které jsme dlouho čekali. Cílem letů je otestovat, jestli je 737 Max, který trpěl dvě smrtelné havárie, bezpečný.

Testování bylo naplánováno na tři dny, první den byl uzavřen testovacím letadlem Max 7, které přistálo v Boeing field v 14:16 v Seattlu. Pilot FAA během letu sdílel kontrolu s členem posádky společnosti. Letoví nadšenci v pondělí v reálném čase pomocí FlightRadar24 a údajů o rychlosti letu a nadmořské výšce sledovali letadlo a jeho manévry (např. stání) nad centrálním Washingtonem.

Takovéto certifikační lety slouží k uzavření situace kolem modelu Boeingu, která vznikla v březnu 2019 po jeho haváriích. FAA bude velmi přísně kontrolovat trysky a monitorovací zařízení.

„Pro akcie Boeing není absolutně nic důležitější než recertifikace Maxe,“ uvedla na Twitteru Carter Copelandová, analytička společnosti Melius Research, reagovala tak na pondělní testovací relaci.

Očekáváme, že 737 MAX získává povolení FAA, aby se mohl vrátit do komerčních služeb. Dle Boeingu to vyvolá spory o určení osudu stovek uzemněných letadel.