kapsle, káva, nespresso

Nespresso rozšiřuje nabídku o udržitelný sortiment

Pravděpodobně neexistuje člověk, který by skupinu Nestlé neznal. Ve svém portfoliu má řadu oblíbených značek, od zmrzlin Mövenpick, přes sladkosti KitKat, Lion a Nesquick, až po výrobce kávy, jako je například Nescafé a Nespresso. A právě společnost Nespresso oznámila rozšíření své nabídky pro zákazníky o papírové kompostovatelné kapsle.  

Agentura Reuters uvedla, že společnost Nestlé se rozhodla rozšířit nabídku své značky Nespresso o papírové kapsle, aby přilákala zákazníky, které od nákupu jejích výrobků odrazovaly dosud používané kovové kapsle. Je to proto, že většina spotřebitelů neví, že jsou vyrobeny z hliníku, že je lze účinně recyklovat, a často místo recyklace končí na skládce.

Možnost volby

Cílem není nahradit všechny hliníkové kapsle papírovými, ale poskytnout spotřebiteli větší výběr. Je to alternativa k udržitelným možnostem,“ řekl o nové produktové řadě Guillaume Le Cunff, generální ředitel společnosti Nespresso. Dodal také, že zákazníci si budou moci vybrat verzi, která bude lépe vyhovovat jejich vlastním preferencím, tj. zda chtějí kompostovat papírovou verzi, nebo raději recyklovat hliníkovou. Nová produktová řada by tak mohla společnosti přivést nové zákazníky, kteří o koupi dříve neuvažovali. Jak společnost Nespresso uvedla na svých oficiálních webových stránkách, vývoj kompostovatelných kapslí trval tři roky a prodej bude testován ve Švýcarsku a Francii, přičemž se očekává, že prodej bude zahájen již na jaře příštího roku. Kromě toho od roku 2003 spolupracuje s Rainforest Alliance na programu udržitelné kvality. 

Akcie nereagovaly nijak výrazně

Akcie Nestlé po oznámení společnosti Nespresso nezaznamenaly výraznější reakci investorů. Poslední měsíc se sice nacházejí v rostoucím trendu, ale při pohledu na poslední jeden rok můžeme na grafu vidět korekci ve výši necelých 8 %.  V případě pětileté výkonnosti však pozorujeme, že se akciím dlouhodobě daří a za toto období si připsaly 32 %. 

<em>Historický vývoj ceny akcií Nestlé od roku 1995 je v zelených číslech <em><br><em>Zdroj Google Finance <em>

Stabilita i v době ekonomických výkyvů

Věděli jste, že Nespresso je jednou z největších značek společnosti Nestlé a také jednou z nejziskovějších? 

Tržby provozní jednotky Nestlé Nespresso S.A. v roce 2021 dosáhly 6,4 miliardy CHF (6,7 miliardy USD). Celkové tržby společnosti Nestlé v loňském roce vzrostly o 3,3 % na 87,1 miliardy CHF. Čistý zisk vzrostl o 38,2 % na 16,9 miliardy CHF. Tzv. organický růst činil 7,5 %, což překonalo nejen vlastní očekávání společnosti, ale i očekávání analytiků. Neustále rostoucí náklady by však mohly mít určitý dopad na konečný zisk společnosti v roce 2022. [1] 

Zajímavá součást investičního portfolia

Přestože po prudkém nárůstu prodeje během pandemie došlo ke zpomalení růstového trendu, Le Cunff neuvedl žádné prodejní cíle pro novou řadu kapslí. Společnost Nespresso byla během předchozích krizí dobře odolná, takže vedení společnosti ani trhy nemají důvod k obavám z budoucnosti, a to ani s ohledem na nejistou celosvětovou hospodářskou situaci. Z tohoto pohledu mohou být akcie Nestlé zajímavým zpestřením portfolia každého investora.

Olívia Lacenová, hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Ltd.

Placená spolupráce

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *