pinterest

Je Pinterest jedničkou mezi sociálními sítěmi?

Ačkoli se někomu může zdát, že je Pinterest zajímavou platformou jen pro kreativní novodobé maminky a nemá ostatním moc co nabídnout, je tomu právě naopak.

Pinterest neustále rozšiřuje svou uživatelskou základnu a vylepšuje reklamní nástroje, které lákají čím dál tím více inzerentů. Levná a atraktivní platforma k inzerci je jednou z největších výhod, které společnost oproti konkurenci má (a to i oproti Facebooku). Zatímco společnost vylepšuje své ARPU na domácím trhu, mezinárodní publikum, které ještě není dostatečně monetizované, vytváří další příležitosti k růstu a ke zlepšení finančních toků, které zajímá nejen vedení společnosti, ale i akcionáře.

Není to tak dávno, co Pinterest dosáhl svého cenového cíle 90 USD za akcii. Krátce na to však došlo ke korekci trhu. Jen během minulého roku platforma zaznamenala přes 100 milionů nových uživatelů, což vedlo k jednomu z nejlepších výkonů akcií v rámci segmentu sociálních sítí.

V minulém měsíci společnost zveřejnila hospodářské výsledky za 4Q roku 2020, které ukazují, že společnost zakončila rok skvěle. Výnosy během tohoto období se zvýšily o 76,5 % na obdivuhodných 706 milionů USD. Společnost měla také zisk GAAP ve výši 207,8 milionů USD. K porovnání, rok předtím to byla ztráta v hodnotě 35,7 milionů USD. Globání MAU se meziročně zvýšilo o 37 % na 459 milionů USD.

Co dělá akcie Pinterest atraktivní k investici je dostatečná likvidita společnosti. Ta umožňuje financování nových projektů, které vedou k dalšímu rozšiřování. Díky tomu, že společnost nemá žádný dlouhodobý dluh, dokázala si vytvořit hotovostní rezervy v hodnotě 1,76 miliard USD. Akcie nejsou ani nadhodnocené jako jiné společnosti z technologického prostoru, proto analytici věří, že společnost bude i nadále růst.